Attention READERS!

Salam Readers...
Salam Lebaran 2011 buat warga-warga readers yang sudi lalu lalang kat blog KayZ's World ini. Semoga raya kali ini lebih bermakna buat kalian.



Thanks to all who visited my blog and click2 the nuff ads. I appreciated it a lot. I really really appreciated if you can spend your time to read what I have written in this blog and give comments regarding the topic.



READ::COMMENT::CLICK2



Harap Maklum

Klik-klik

Friday, November 6, 2009

Sambung lagi...

Salam...

I am truly sorry because I tak post any entry semalam. Something happened and it make my life more difficult. And it makes me so down. Haha, forget it lah...

I will continue from where I left it previously.

Kelas hari rabu aritu bertajuk "Introduction to Deposit Products". Dalam kelas tersebut, aku didedahkan dengan produk-produk deposit yang dikeluarkan oleh institusi perbankan komersil tempatan.

Terdapat 4 jenis produk deposit; Savings Account, Time Deposit (Fixed Deposit), Demand Deposit (Current Account) and Foreign Currency Account.

Selain itu, aku juga didedahkan tentang Wang/Duit dengan lebih mendalam, ciri-ciri keselamatan yang terdapat pada duit kertas dan cara-cara membezakan duit tulen gengan yang palsu.

Pada penghujung kelas, kami didedahkan dengan ciri-ciri yang terdapat pada MyKad yang memang telah diketahui umum.Tapi terdapat satu ciri yang aku tak pernah tahu selama aku memiliki MyKad. Di belakang MyKad terdapat satu siri nombor iaitu sama dengan nombor kad pengenalan tetapi terdapat 2 digit di akhirnya. Kenapa ada 2 digit terakhir tu? 2 digit tersebut amat penting untuk menentukan sama ada MyKad tersebut tulen atau palsu.

Hari ni (Khamis) lak kami ada fieldwork. Kami dipecahkan kepada beberapa kumpulan kecil dan diberi tugasan. Tugasan kami adalah:-
1. Pergi ke Showroom Property Developer dan dapatkan maklumat berkaitan pembelian rumah
2. Pergi ke 2 Showroom Car Dealer dan dapatkan maklumat berkaitan pembelian kereta.

Untuk group aku, kami pergi ke YTL House Sdn. Bhd di Starhill untuk membeli sebuah Penthouse berharga +-RM500,000, Honda dan BMW.

Terasa terpegun seketika bila aku bila masuk ke Showroom BMW. Sungguh "Wow"...
Dikelilingi dengan kereta-kereta mewah BMW. Kalau lah aku dapat memandu sebuah BMW...
Haha... Berangan sebentar...

So, that's all for now...
I'll be writing again...

No comments:

Post a Comment