Attention READERS!

Salam Readers...
Salam Lebaran 2011 buat warga-warga readers yang sudi lalu lalang kat blog KayZ's World ini. Semoga raya kali ini lebih bermakna buat kalian.



Thanks to all who visited my blog and click2 the nuff ads. I appreciated it a lot. I really really appreciated if you can spend your time to read what I have written in this blog and give comments regarding the topic.



READ::COMMENT::CLICK2



Harap Maklum

Klik-klik

Thursday, December 3, 2009

Hari yang sakit

Seperti kebiasaan, bila keadaan cuaca sedang berubah, ramailah yang menghidapi penyakit. Aku pun tak terkecuali. Hari ni aku ke klinik utk wat medical check-up. Dah 3 hari aku mengalami batuk2, selsema, dan sakit tekak. Even nk telan makanan pun terasa sakit tekak.



(picture: GOOGLE)

Semalam aku terasa mcm nk demam. Badan aku terasa panas. Masa check-up td, risau gak klau2 doc kata aku ader H1N1. Yela, aku kan ader batuk, selsema & hampir demam. Tu kan simptom2 H1N1.Then dy tny nk MC or tak. Dy xgtau lak pe penyakit aku. Maybe bukan H1N1 la tu. Tak pe la.


So, dpt la aku 4 jenis ubat: Ubat batuk, Antibiotik, Panadol, Selsema/Gatal2; dan MC 1 hari sbb aku xpegi kelas.


Nasihat aku:
Jagalah kesihatan anda sepanjang masa.

Lusa, bersamaan hari Sabtu, aku akan bercuti2 Malaysia. Mahu lari dari kesibukan kota dan rehat dari segala masalah. Destinasi yang akan aku tuju ialah Pulau Pangkor. Aku harap aku akan dapat menikmati segala keindahan yg terdapat di Pulau Pangkor. Harap2 sakit aku akan baik sebelum hati Sabtu ni.

p/s: Bila aku on the road, klau nampak MYVI putih, mesti aku nk tengok no plet keta tu. Maybe the memories still remains. It still hurts... hurmm.

2 comments:

  1. demam+batuk+selesema = sangat menyeksakan!

    minum air banyak2 ye ;)

    semoga cepat sembuh n dapat enjoy di pangkor!!

    ReplyDelete
  2. yup. that's what i always do klau kene batuk n selsema. drink lots of air suam. it works for me always.

    actually selalunya xde la serius cmni. sbb tu la i kene g klinik.

    ReplyDelete